Wednesday 22 February 2017

Ciri-Ciri Baru Aplikasi Whatsapp!!

Whatapp telah membuat pengumuman bahawa menjelang ulang tahun ke-8 pada 24 Februari, pengguna aplikasi whatsapp akan menambah "feature" yang terbaru. Lebih daripada 1 billion pengguna Whatsapp akan menerima Ciri-Ciri baru mencerminkan seperti aplikasi Popular SNAPCHAT

Bermula hari ini, update terbaru iaitu "STATUS", dimana anda boleh berkongsi gambar dan video dengan rakan-rakan anda melalui whatsapp dengan cara mudah dan selamat. Gambar, video & "Animated GIF" yag dikongsikan akan luput selepas 24 jam, hampir sama dengan fungsi SNAPCHAT STORIES.

Ciri ini telah wujud dalam Snapchat sebagai Stories Live, sejak 2014. Facebook Inc, yang memiliki WhatsApp, telah mengguna pakai fungsi seperti yang digunapakai oleh musuh mereka iaitu Snap Inc. 


Ogos lalu, Facebook memperkenalkan ciri tersebut dalam Instagram semasa menguji ia untuk aplikasi mudah alih Facebook. 

WhatsApp dilaporkan akan mengambil sedikit masa untuk memastikan ciri-ciri itu berfungsi dengan baik sebelum melancarkannya.

Jadi, mulai 24 haribulan ini anda boleh lah cuba-cuba semak di "Google Playstore" mungkin update ini telah boleh dimuat turun atau tidak. Namun nasihat saya, jangan lah terlalu bergantung dengan sosial media, sekali sekala kena lah bersosial seperti zaman dulu-dulu.

3 comments: