Wednesday 5 April 2017

Prison Break Musim Ke-5

Prison Break kembali semula selepas musim pertama ditayangkan sekitar tahun 2005 dan berakhir pada musim ke-empat pada tahun 2009 dan ia kembali selepas 8 tahun dengan jalan cerita yang baru. Sesiapa yang masih ingat cerita ini pasti ingin mengetahui apa terjadi kepada Michael Scofield.

Prison break berkisahkan seorang adik yang ingin membawa keluar abangnya Lincoln yang dituduh membunuh atas bukan kesalahannya. Michael adalah seorang arkitek, telah membuat tatu  di seluruh badannya dimana tatu itu adalah lukisan pelan sebuah penjara dimana abangnya dipenjarakan. Micheal dengan sengaja membuat satu rompakan agar dia dipenjarakan di penjara yang sama dengan abangnya. Pelbagai cabaran dihadapi termasuklah pengkhianatan daripada banduan-banduan yang lain. Di dalam pengakhiran musim keempat adiknya Michael telah pun mati.

Pada Musim Terbaru ini, Lincoln dapat perkabaran yang adiknya masih hidup dan dipenjarakan dia sebuah penjara bernama Ogygia di Yemen. Kali ini penceritaan akan semakin mencabar kerana bukan sahaja lincoln perlu mengeluarkan Michael dari penjara itu, malah perlu menghadapi cabaran untuk membawa mereka keluar dari yemen yang ketika itu sedang bergolak.

Mampukan Lincoln di dalam misi menyelamatkan Michael. Sama lah kita menonton menerusi Iflix, dan juga FOX channel. Saya akan cuba update setiap minggu link untuk download siri ini.

Sebagai tanda sokongan, sila follow & komen. TQVM.

Prison Break Season 5
SE05EP1
SE05EP2
SE05EP3
SE05EP4 

3 comments:

  1. tak pernah tengok series ni.. susah nak cari series yg kena dgn jiwa. haha

    ReplyDelete
  2. Tak folow la pulak cerita ni. Btw saya jarang nak ade peluang folow cerita bersiri ni.. Huhu

    ReplyDelete
  3. Citer ni best.. Tp klau nk paham betui2 kena tgk dari season 1.. Takot ble dh start tgk xleh nak brenti plak..

    ReplyDelete